Bel bij overlijden 06 429 749 50

Bloemen zeggen zoveel meer

Geplaatst op: 11-4-2019

Bij een verjaardag, een feestje of zomaar… bloemen geven is altijd leuk. En vaak niet lastig. Bij een feestelijke gebeurtenis maakt het meestal ook niet uit welke bloemen je geeft. Ze maken je gewoon blij. Maar wat als het om een verdrietige gebeurtenis gaat? Wat als je afscheid neemt van iemand? Dan kan het moeilijk zijn om te bepalen welke bloemen passend zijn. Wat doe je als familie? En waarvoor kies je als belangstellende?

“Zeg het met bloemen” is een bekende uitspraak. En dat geldt zeker bij een uitvaart. Via bloemen betuigt de familie vaak hun respect aan de overleden dierbare. Belangstellenden tonen met bloemen hun medeleven en steun aan de nabestaanden. Of ze laten zien wat de overledene voor hen betekende. Met het schenken van bloemen zeg je via een gebaar dus al iets. Maar het soort bloem en de kleur ervan vertellen vaak ook nog een verhaal.